onsdag 15 februari 2012

Uppdate utflytt

...fick till vårt stora förtret reda på att vi av misstag sagt upp hyreskontraktet 3 veckor innan vi var tvungna att göra det egentligen, så nu måste vi dras med husinspektioner och visningar i 3 extra, "onödiga" veckor. Suck, så typiskt oss!!! Så igår hade vi en första inspektion av vår property manager (som numera är en tjej som är ny på företaget). Vi frågade då vad som ingår i deras städanvisningar eftersom vi ännu inte fått dessa med posten. Vad som vi förväntas göra visade sig då vara bland annat: Ångtvätta heltäckningsmattor, tvätta och polera övriga golv, tvätta alla fönster in- och utvändigt, tvätta väggar och tak, kemtvätta alla textilier osv osv... Jag informerade henne då om att detta har jag inga som helst planer på att göra, med tanke på hur det såg ut när vi flyttade in, och så drog jag hela historien IGEN. Och erbjöd att skicka bilderna IGEN. Tack men dem hade hon redan sett sade hon. Men HUR kan hon då förvänta sig att vi ska städa, med tanke på att hon tydligen vet hur pass illa det var när vi kom?! Jag blev rätt arg och till slut sade hon att hon inte förväntade sig att vi skulle städa så att det var "pristinely clean" (oklanderligt rent). Jag tyckte fortfarande att det var konstigt att hon förväntade sig att vi ska städa ÖVER HUVUD TAGET men sedan tyckte Liam att jag blev pinsam och aggressiv så då var jag tvungen att lugna ner mig. Så summan av kardemumman är att Liam nu envisas med att han trots allt ska städa och tvätta fönster osv och jag envisas med att jag absolut inte tänker städa. Jaja, vi får väl se hur det blir. Så i morgon har vi första visningen kl 9. Hoppas det blir uthyrt snabbt så vi slipper ha folk rännandes här för jämnan. En bra sak är att hyran höjs först veckan efter att vi flyttar ut, så den slipper vi iaf!!  

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sys!

Jag tycker att det låter som om hon menar att ni inte behöver städa mer än vad ni gör en vanlig fredag typ, men att hon inte "får" säga det så hon säger i stället att det inte behöver vara pristinely clean.

Vafan, som sagt, det lär ju vara ungeför en miljon gånger renare hos er nu än när ni flyttade in. Så det är väl bara att städa bort det värsta som kommer fram när man flyttar alla grejer typ, men skita i resten helt enkelt.

Anonym sa...

Håller med Sys! Det är en klok flicka... i alla fall ibland ;-)
Du har kanske inte berättat för Liam att du ÄR barnbarn till en inköpschef... och att du liksom med modersmjölken insupit förmågan att reklamera både uscliga varor men även uschligt utförda tjänster! Att man blir arg ingår i det läget! (Dessutom är du ju även barnbarn till Stig, som nog verkligen visste vad hans rättigheter och skyldigheter började och slutade!)
Nä, sopa av golven lite ni - lägg tillbaka ödlan eller någon släkting, för det KAN bli svårt att hitta just den!
Om sen Liam vill tvätta fönster så är dt väl helt OK - för det är ju ända ett karlgöra! (Hi, hi...)
Kram, Ma

Anonym sa...

var