måndag 6 februari 2012

Vecka 17


Nu är bebisen i magen 17 veckor gammal och ser tydligen ut ungefär såhär.
Här har det ju annars varit väldigt regnigt och dant på sista tiden, och norrut har de drabbats av svåra översvämningar ígen (delvis är det samma områden som förra året som drabbats). Stackars alla som bor i dessa områden, kan inte ens tänka mig hur de kan ta sig igenom något sådant 2 år i rad, ekonomiskt, känslomässigt och rent orkesmässigt! I helgen var det så i alla fall fint väder, och eftersom jag börjat pigga på mig efter min mega-förkylning så tog vi en utflykt med bilen söderut i söndags. Vi åkte till Stanmore park, som var fantastikt vackert och hade en toppenfin strand. Skönt att slippa armbågas med alla miljarder människor på Bondi!!! Vi hade med oss lunch picknick och böcker och badkläder, och det blev en härlig dag i solen!


På stranden


Stranden sedd från en utkiksplats vid vägen tillbaka mot Sydney

 

Här uppifrån kan man också testa på "hang gliding" om man vill, skulle ni våga...

 

...hoppa utför denna avsats???

 

Det skulle inte jag!!! :)






Published with Blogger-droid v1.6.8

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så vackert! både flickan och naturen! :-)
Ser ju ut som man skulle kunna stå ut där en stund!
Ja hanggliding, ser ju bara helt underbart ut! Om man gör ett tandemhopp så är man nog ganska trygg! Jag tycker det verkar häligt, men om jag skulle våga det vet jag ju inte....
Kram, Ma

Anonym sa...

...och stava kan jag också! :-)
HÄRLIGT!!!!

Mrs F sa...

Mamma, då bokar vi in en flygning till dig när du kommer och hälsar på!!! :)

Anonym sa...

Jaaa, vad kul det ska bli!!!!
Jippiii!
Puss/Ma

Mrs F sa...

Din våghals!!!