måndag 20 februari 2012

Sol, bad och delfiner!!!

Fint väder fick vi ju som sagt trots allt i helgen,  så det fick bli en utflykt till en strand som ligger söder om Sydney, i "Royal national park". Vi passade faktiskt på att besöka 2 stränder, på den första blev det bad och picknick och lite läsning i solen, här kommer 2 bilder  (fast ni får nog klicka upp dem i stort format för att kunna se ordentligt!!)




Tyvärr hade jag bara lilla kameran med mig, så bilderna är inte av så bra kvalitet. Men häftigt var det iaf, när vi satt på stranden och mumsade i oss vår picknicklunch, och ett gäng på kanske 20 delfiner kom simmandes in jättenära strandkanten och hoppade och plaskade och lekte i vågorna!!!! Såg otroligt härligt ut!!! Kul att jag iaf fick npgra halvdana foton som minne!!! De stannade kvar en stund och hoppade och simmade fram och tillbaka i vågorna, innan de drog vidare iväg igen. En fantastisk upplevelse!! Jag har ju sedan jag var liten älskat delfiner!

Sedan drog vi själva vidare för att kolla in en annan strand, som är känd för att den har så lite vågor (!)  och därför är populär bland barnfamiljer (och annat folk som inte gillar stora vågor). 

Den är som en liten lagun innan man kommer ut till själva stranden, som är nästan lika lugn och stilla som själva lagunen!



Änden på lagunen

Jag vet inte om det går att se på den här bilden, men uppifrån toppen hoppade folk ned i vattnet nedanför, helt galet!!! 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur underbart är det inte??? Åh, jag vill också se delfiner!!! Så underbart det måste ha varit!
Härlig liten lagun och fantastiskt kul med vattenfallet! Jo, man ser hur det hoppar någon! Usch!
Kram, Ma

Anonym sa...

Vilken uramysig strand! Den med lagunen. Borde vara haj-fritt också kan jag tänka mig. (?) Jag vill också se delfiner och ligga på en solig strand, i stället för att sitta här i mörkret med regnet smattrande på rutan och grått, grått, grått. Fast å andra sidan är det skönt att det töar, då blir det snart vår. =)

/Sys

Mrs F sa...

Ja hoppas på vår snart!!! Men nästa höst/vinter får ni komma hit och hälsa på och rymma från kylan och mörkret ett tag! Då kan vi åka till lagunen och delfinstranden och så kan mamma få ta en flygtur med en hang glider!