torsdag 9 februari 2012

Hängig!

Hallå hallå... är fortfarande hängig och förkyld, vilket inte känns så kul! Har tappat räkningen på hur länge jag varit sjuk nu. Dessutom har jag haft problem med ögonen, mer och mer på sista tiden. Kändes som om det vänstra ögat inte kunde fokusera, allt var suddigt och jättejobbigt att läsa, arbeta vid datorn osv... så idag pallrade jag mig iväg till doktorn och då visar det sig att synen på vänstra ögat förvärrats med två "snäpp"!! Från -2 till -2,5. Herregud, inte konstigt att jag inte har kunnat se något! Så nu har jag fått nya linser och kan därmed se igen, men däremot har jag ju nu inga glasögon som funkar längre. Suck! Och i och med att mina gamla är "ramlösa" så kommer det tydligen inte bli stor skillnad på att köpa helt nya glasögon eller byta glas i de gamla. Det är tydligen väldigt krångligt och tidskrävande att sätta in glas i ramlösa glasögon.

Världens bästaste, gulligaste optiker har jag här på Oxford street, kommer sakna honom! En supertrevlig ung kille från Vietnam som just tagit över butiken då vi flyttade in här. Jag hatar verkligen att bli tvungen att byta läkare, optiker, frisör, tandläkare osv... så jobbigt och speciellt så när man trivs så bra med de man har (obstetrikern räknas INTE in i denna grupp, mer om det en annan gång)! Optikern gick i alla fall efter synundersökningen helt sonika rätt fram till ett par Chanelbågar och placerade dessa på min näsa. Och de var jättefina!! Herregud, alla andra gånger jag skaffat nya glasögon har jag promenerat runt i olika optikerbutiker i timmar och provat hundratals olika bågar, lånat hem ett gäng, gått tillbaka och lånat hem ett nytt gäng... osv...!! Detta gick på 30 sekunder! 30 minuter skulle det ta att fixa, men jag fegade ur och ska ta med mig Liam in dit imorgon som smakråd för att se om han också gillar dem. Såhär ser de ut:

i brunt/sköldpaddsfärgat (optikerns val)

...eller kanske i svart?

Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sköldpaddsfärgade!
PoK/Gittan

Anonym sa...

Ja sköldpaddsfärgade helt klart!! De var supersnygga, och jag kan verkligen se att de passar på dig. Tänk på att de ska sitta skönt också, så du inte bara blir förblindad (haha kul ordval i samanhanget) av dess skönhet. =) Trist att det skulle kosta lika mkt att byta glas i dina du har nu, för jag tycker du passar i dem också. Men helt klart håller jag med optikern, och varför inte hålla med honom - han verkade ju verkligen veta vad han sysslar med. Borde ha nått slags pris eller nått som fick till och med dig att inte behöva prova en miljon olika sorter... :P Behöver du byta optiker då när ni flyttar? Hur ofta går man till optiker liksom? Kan man inte göra det de gånger man är i Sydney, de är väl inte sjukt långt dit från nya huset, eller?

Puss!

/Sys

Mrs F sa...

Jaha, där var ni eniga!!! Vad bra lilla sys att du tror att de kommer passa! Själv börjar jag få "kalla fötter" och tänka att det kanske är bättre att välja ett par med lite enklare skalmar, med mindre detaljer på. Finns nämligen ett liknande par med helt enkel skalm i samma stil som resten av bågen! Lägger upp en bild på dem!

Anonym sa...

Jag fattar inte heller vad du menar, du ska ju inte flytta hem till Sverige eller??? Optikerna är man väl till typ en gång om året - högst!
Puss, Ma