torsdag 2 december 2010

Jobb?

Förresten har jag glömt att berätta att jag har ett jobb på gång! Det är dock inte helt hundra procent säkert ännu för jag har inte skrivit på några papper. Men om allt går vägen så börjar jag om 3 veckor, ett sjukgymnastjobb är det, heltidstjänst fördelat mellan tre olika kliniker. Det enda negativa är att jag kommer bli tvungen att köra till jobbet, men tur då ändå att vi har en bil iaf! Så som det funkar nu tills jag kan få min legitimation här, är att det hela tiden måste finnas en annan, legitimerad sjg på kliniken samtidigt. Och denne måste då signera alla journalanteckningar som jag skriver, tills dess att jag får min utbildning godkand här, vilket förhoppningsvis sker i mars. Så detta är jag jatteglad för! Håller tummarna för att allt ska klaffa! Det var i måndags som jag var på möte med dem inne i stan, det tog ca tio minuter med buss ned till circular quay. Jag börjar lära mig att hitta lite här nu, vilket känns bra! På vägen hem tog jag vägen genom botaniska trädgården, det är verkligen jättefint där. Andra bilden är därifrån o jag har hört att "Waltzing Matilda" (stavas det så?) skrevs under just det trädet som står bakom den lilla bron. Undrar om det är sant? För övrigt har det varit absolut störtregn här varenda dag sedan vi kom ned hit i lördags, vilket kanske syns på bilderna?
Published with Blogger-droid v1.6.3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad duktig du är!!! Jag ryser när jag tänker på situationen i Sidney under lunchrusningen! Och att dessutom köra på helt "fel" sida av vägen! Uschla! Hoppas att dina försök att inte köra över någon lyckades! ;-)
Bra att du vågar dig ut på egen hand! Har du kontaktat den där tjejen vi träffade i somras - du vet henne som vi träffade på loppisen!
Vår "banktant" håller på att ixa en annan svensk (gotländsk) kompis till dig. Hon kommer från Bro och har just fått en bebbe och känner sig ensam. Bor i Sidney och har en hund (från Gotland) och är en ridtjej! Låter som ni skulle kunna ha en del gemensamt!
Pussar / mamman

Kim sa...

Vad bra! Hoppas att du få jobbet. Blir mycket lättare med eventuella prover om du har praktisk erfarenhet också. .....allt verkar börja falla på plats för er nu -vad spännande

Bruno sa...

Hoppas att du får jobbet! Det låter ju som om det ska gå i lås. Bra jobbat!

Mrs F sa...

Tack!!!!! Jag håller alla tummar och hoppas, hoppas! I nästa vecka får jag veta....