fredag 3 december 2010

En inbjudan...

Denna fina inbjudan kom med posten idag! Liams bror skall ju gifta sig i mars, vilket bestämdes strax efter vårt bröllop. Han kanske blev inspirerad? =) Sedan har jag ju glömt att visa bild på de fina inflyttnings-presents-blommorna som vi fick av min söta mammi! De levererades t dörren ca
5 minuter efter att vi anlänt i lördags, bra timing! En gigatiskt stor bukett liljor m en massa fina gröna blad i en jättefin vas, tack mamma! Just nu sitter jag o dricker en god kopp kaffe i vår fina uteplats, kaprifolen är i full blom och runt mig ilar en massa små ödlor omkring... Som sagt, man behöver i alla fall inte känna sig ensam i det här huset! Igår storstädade (läs sanerade) jag kök och badrum. Det var ingen trevlig upplevelse vill jag lova. Mäklaren som vi hyr av insisterar på att han tycker att det var ordentligt städat,men efter att ha sopat upp en hel sopskyffel full med skit från badrumsgolvet samt hittat en kastrull med en död ödla i under köksbänken är jag benägen att inte hallå med.
Published with Blogger-droid v1.6.3

2 kommentarer:

Anonym sa...

...oj, oj, så himla äckligt! Och du som dessutom är vegetarian och inte alls vill ha kokt ödla till middag!!!

Kul att se blommorna - de var fina! Och i färg som i alla fall faller dig i smaken... ;-)

Kul med ett bröllop att gå på - och bara vara gäst! Och dessutom "hemma"!

Undrar om det är blåregn som växer intill den vitblommande klängväxten. Jag tror att det inte är kaprifol, utan doftranka....

Kramar mammi (hos Frida)

Mrs F sa...

ja du har säkert rätt angående blomman! Tyckte att bladen såg lite annorlunda ut, men tänkte att det kanske är en Australisk kaprifol! Det doftar i alla fall som en kaprifol, vilket är helt underbart!

och blommorna jag fick av dig var som synes helt underbara!!!!!! de stod i nästan 2 veckor!!!