tisdag 14 december 2010

Flyttångest, ett år i förskott

Ang. garderoberna har jag fått en del förslag på hur man ska kunna lösa problemet med att få ut dem ur huset när vi ska flytta. Mammi föreslår att sälja dem till skyhögt pris på svarta marknaden, hmmm...ja det kanske kan vara en ide med tanke på hur svåra de var att få tag på! Men oavsett det så får bli balkongvägen ut tror jag, vilket även var det enda sättet att få in sängen när den skulle levereas. (Först försökte vi trappvägen, men sängen fastnade och höll på att inte gå att få loss.) Så två gubbar langade upp den från gatan utanför och Liam och jag drog för allt vad vi var värda uppifrån balkongen (eller rättare sagt, Liam drog i sängen och jag drog i hans ben, för jag var så rädd att han skulle trilla ut!) Sedan sprang en av gubbarna från gatan upp och hjälpte oss att dra upp den på balkongen... phu! Det kommer bli en mardröm att flytta härifrån. Kanske bäst att stanna?



Trappan där sängen fastnade (trots att vi hade skruvat ner räcket), som synes ganska trång!

Published with Blogger-droid v1.6.3

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Det är ju helt galet roligt!
Var ligger arbetsplatsen? Vad är det för ställe? Vad får du göra? Är det många som jobbar där?
Åh vad härligt för dig - dels att få börja jobba med det du faktiskt utbildat dig till och dels att få alldeles egna arbetskamrater, som med lite tur kan bli vänner så småningom!
Kram, Ma

Anonym sa...

...det låter som ett spännande ögonblick i ert liv... när du står och håller i Liams ben! Nästan lite gulligt faktiskt... undrar hur du klarat att faktiskt HÅLLA emot om han på riktigt varit på glid ut genom fönstret...Hm.... Ser det framför mig! ;-)

Sen är det en sak som jag tydligen inte fattat, ska ni flytta om ett år? Vart? Är det redan dags att flytta hem till Sverige då? Vad glad jag blir!!!! :-)