måndag 21 maj 2012

Babyshopping m.m.

Ny vecka är det nu, denna vecka är Liam hemma efter att ha spenderat de 2 senaste veckorna i Melbourne. Känns skönt att ha honom hemma igen! Upptäckte dessutom under veckan som gick att ytterdörren inte går att låsa, vi har TROTT att den låser sig men upptäckte nu att den ändå går att dra upp utan att man måste använda alltför mkt kraft. Läskigt! Nog för att det är fönster och glas överallt men sova ensam på landet med olåst ytterdörr, där gick min gräns! Var mkt glad då att jag hade Ebony som sällskap och dörrvakt!

Sitter och blir sugen på lite mer SVENSK babyshopping! Dessa står t.ex. på önskelistan:

Superfin filt från sovtex.se, med Gunilla Axéns "moln" motiv! Så fint att den är vändbar tycker jag!! Denna skulle kunna passa fint både i vagnen och i sängen! :)

Från samma serie kommer detta superfina bäddset!

Förra helgen hade vi Liams gamla arbetskamrater och chefer + fruar och barn och hundar (!) här på lunch, det var full fart hela eftermiddagen kan jag säga!!! Man fick knappt en syl i vädret och hundar och barn for runt i huset och trädgården med en energi och uthållighet som sällan skådats! Gulligast var Liams gamla chef Adams son som är 3 år gammal, som tagit med sig sina egna heliumballonger (som han inte släppte ifrån sig för ens en sekund!) och sedan hittade den gamla lådbilen som stått undangömd under huset! På lådbilen lassades alla barn upp, lilla Charlie längst fram med ballongerna i högsta hugg, sedan fick stackars Adam springa och putta på ekipaget varv efter varv runt i trädgården, och hundarna sprang glatt efter såklart! Det var en härlig syn! Tyvärr fick jag inga bilder på just detta, men här kommer några på lilla Charlie och Bonnie som lekte hela eftermiddagen tillsammans i trädgården, även efter att de andra hade tröttnat! Himla gulliga var de!


 



Några dagar senare kom detta fantastiska tackkort med posten! Väldigt imponerande får jag säga, själv brukar jag typ skicka ett sms som tack! Kanske dags att snäppa upp sig lite för min del!?


Imponerande tackkort med tanke på att allt vi gjorde var att bjuda på lunch?!!
(och de hade t.o.m. stavat mitt namn rätt vilket ALDRIG händer här i Australien kan jag säga! Även om de sett namnet skrivet så antar alla lustigt nog att det måste vara felstavat och "rättar" efter eget tycke!!)








3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var verkligen otroligt gulligt att skicka ett sånt fint kort!!! Ser uts om det är tryckt text??? Är det det? Eller är det någon med extremt snygg handstil?
Kram, ma

Mrs F sa...

Det är tryckt! Mkt Tjusigt!

Anonym sa...

Ja det må jag säga! Så kul och häftigt!