tisdag 28 juni 2011

tisdag idag...

...och kallt som tusan. Idag har jag fått mitt körkort översatt (då jag förra veckan fick reda på att jag egentligen borde ha skaffat australiskt körkort senast 3 månader efter att jag fick permanent uppehpllstillstånd, ooops!!!) = jag har kört olagligt i x antal månader. Tack och lov behöver jag inte göra något körprov, utan kan helt enkelt ta med mig denna översatta version av mitt körkort tillsammans med en massa annat  krafs till RTA (road and traffic authority),  plus göra syntest och lite annat, för att få ett australiskt körtkort. Nu ut för drink och middag med Liams chef + fru i Darlinghurst. Tydligen ska vi gå hit http://barzine.com.au/13b-darlinghurst.html till att börja med, har aldrig varit där men det blir säkert bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du inte hamnade i australiskt (australiensiskt?)fängelse i alla fall!
Bara för att hjälpa Frida lite med tjatet, så börjar det bli ganska SLUTSÅLT på gotlandsbåten!
Puss/ Mamma

Anonym sa...

Vadå kallt? Här har vi klarblå himmel, strålande sol och 26 grader varmt - sitter på altanen under parasollet och pustar!
PoK/Gittan