måndag 27 juni 2011

orkidé

...en sak som jag saknar här är mina fina orkidéer (...som fick finna nya hem hos syster! Har de blommat ännu?) Här är orkidéer svindyra och kostar minst 300 kr för en ynka liten enstänglad orkidé av skruttig kvalitet, så knappast värt det känns det som.  Så döm om min förvåning när jag häromdagen på K-Mart (av alla ställen) hittade dessa enorma orkidéer för 50 dollar (=ca 340 kr). Om ni kollar noggrant på bilden så kan ni se en "vanlig" vit orkidé som jag ställt bredvid den stora, så att ni kan förstå exakt hur enorm denna monsterorkidé är! (den lilla kostade 46 dollar, sjukt!)



Vågar dock inte inhandla ngn just nu eftersom jag ju snart kommer "hem" till Sverige i en månad, och den förmodligen skulle vara död när jag väl kommer tillbaka... Men sen!
Published with Blogger-droid v1.6.8

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sys,
Oj vad gigantisk den ser ut att vara! Den måste du ju absolut köpa sen. Japp dina orkidér här blommar så fint så fint! Vissa är inne på tredje gången de blommar sen jag fick dem av dig. Två av dem blommar nu varav den ena har satt nytt peronligt rekord i antal blommor när den blommar om. Personligt för mig alltså, ja blomman också kanske för den delen. Den har i alla fall 6 stora fina blommor, tidigare hade jag bara fått fyra på typ alla som blommat om.

Anonym sa...

Vad lustigt - att det är så dyrt där, om jag skulle ha gissat, så hade jag gissat på tvärtom!
Ja den är gigantiskt stor, bra att du hade en "normal" intill! Jag kan intyga att det Frida säger är sant, var ju där i en kvart i helgen och alla orkidéer var jättefina!
Kram, Ma