fredag 17 juni 2011

Hörselnedsättning + Bondi Vet

Hallå igen... har nu varit hos doktorn och spolat öronen och fått antibiotika mot infektionen i öronen. Tyvärr är jag dock fortfarande helt döv på höger öra (läskigt) och det kan tydligen ta över en vecka innan hörseln kommer tillbaka. Om jag inte märkt ngn förbättring tills på måndag skall jag tillbaka till doktorn igen. Vänster öra känns inte heller helt hundra, men iaf bättre än det högra. Lite dålig timing är det, detta med min nedsatta hörsel, då jag på onsdag nästa vecka har mitt hörförståelsetest. Testet är det första av alla de tester som jag måste klara för att bli fullt registrerad som sjukgymnast här i Australien. Så nu får ni hjälpa mig, igen, att hålla tummarna så att min hörsel kommer tillbaka i tid!

Så länge sitter jag och tycker synd om mig själv, är lite febrig och har ganska så rejält ont i örat. För att få tankarna på annat så kollar jag på mitt nya favoritprogram, "Bondi Vet", har ni det programmet i Sverige? Jag menar, ni har ju en massa andra australiska program (som inte ens är lika bra) "Bondi rescue", "Border control Australia" m.fl....? Om ni inte har detta ännu så kan väl ngn ta på sig jobbet att slå en signal till tv4, för jag tror att det skulle göra succe på svenska tv-marknaden. Varför? Ja, ta en titt på bilden nedanför, föreställande Dr Chris - a.k.a. "Bondi vet"...


Detta är ett väldigt bra program som speciellt kan rekommenderas för alla med nedsatt hörsel. Om man inte riktigt hör vad de säger spelar av uppenbara anledningar inte så jättestor roll =) Bjuder på ett litet videoklipp också! Tyvärr kunde jag inte hitta introt till programmet, det är nämligen riktigt bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sys, Vad jobbigt med örat, stackars dig! Typiskt att du ska ha hörseltest snart då, hur ofta har man det liksom. Håller alla tummar jag har för att du ska bli bra snabbt. Jo jag tror att jag sett något avsnitt av Bondi Vet här i Sverige, men det var väldigt länge sen, tror inte att det går nu. Eller om det var något annat veterinärprogram från Australien kanske, kommer inte ihåg. Krya på dig och örat!
Puss.

Anonym sa...

Ja lilla du, stackare! Uschligt att ha ont i örat! Det går liksom inte att komma ifrån den smärtan... HOPPAS, HOPPAS att det blivit MYCKET bättre! Nej, BRA!!!!
Puss på lilla örat!
(Oj vilka gulliga hundvalpar på Bondi vet! ;-))
Ma