onsdag 1 juni 2011

Min vecka (Hittills! Ännu kan mycket hända!)

Hej alla!
Blue mountains var härligt och nu är vi redan halvvägs inne i nya veckan... sjukt är det hur snabbt tiden går, första juni idag!!! Nedräkningen har börjat, bara 1,5 månader kvar tills jag kommer nu =)


Denna vecka:
....kan man verkligen känna sig stolt när de lokala medierna i Australien rapporterar om Svenska kungahuset...


http://www.smh.com.au/lifestyle/people/swedish-king-fights-stripper-scandal-20110531-1fdkl.html


http://www.smh.com.au/lifestyle/people/a-king-two-naked-strippers-and-a-swelling-scandal-20110531-1feiq.html


http://news.smh.com.au/breaking-news-world/swedish-king-flatly-denies-improprieties-scandal-grows-20110531-1fdtk.html


....kör jag hem från jobbet i kolmörker, hällregn och via översvämmade vägar. Och jag har fått lära mig first hand vad "flash flooding" betyder... Hur många omgångar med översvämningar har vi haft nu sedan jag kom hit?!


http://www.smh.com.au/environment/weather/sydney-braces-for-more-wild-weather-20110531-1fdh8.html


http://news.smh.com.au/breaking-news-national/flash-flooding-hits-sydney-20110530-1fcb4.html


Bild från i förrgår (inte min)


....ska vi få en ny ugn! Äntligen! Ugnen har ju inte funkat sedan vi flyttade in, och nu, 7 månader senare behagar värden skicka ut en reparatör, som konstaterade att ugnen är uråldrig, farlig, trasig på ett otal olika sätt, och endast kan komma upp i en maxtemperatur på strax under 120 grader! Halleluja!


...sitter jag i soffan och dricker dandelion coffee (maskroskaffe alltså, min nya favorit!), lyssnar på hur regnet smattrar mot fönsterrutorna och hör hur det rapporteras på nyheterna om den kallaste och blötaste australiska hösten på mycket länge... 


...har vi börjat använda datorskrivna journaler på jobbet istället för handskrivna!! Halleluja #2!


...planerar vi för vår minisemester på Fiji om 2 veckor! Härligt ska det bli!




....är mitt favoritcitat följande utdrag ur TT:s intervju med Svenska Konungen:
(om att Kungen umgås med tungt kriminella och folk som har för vana att gå till strippklubbar m.m.)


"TT: Ni umgås ansikte mot ansikte så att säga?
Kungen: Ja, det brukar man göra när man har vänner och bekanta. Man går inte med ryggen mot varandra."

Han har humor knugen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj - igen!
Ja stackars kungen.... Joakim Åstrand (radiokillen) har startat en klubb (här på ön), som heter Kungens vänner. Man ringer in till radion och säger vad man tycker. En liten tant ringde i morse och sa att: "Alla män tycker väl om att titta på halvnakna fruntimmer, tur att även kungen gör det. Och dessutom åker ju kvinnor på "Ladys night" och Chippendale".
Ja herregud vad ska man säga.... tycker kanske att jordbävningen i Japan känns som en liiiiite större katastrof! Men oj vad jag gillar ditt favoritcitat!!! Ha, ha!
Åh vad härligt med en ny spis och ugn! Kan ju vara liiiite jobbigt att stå ute och grilla när grillen flyter iväg på vågorna!

Klappar händerna åt dina två Halleluja moments!

Flash-flooding verkar inte skoj! KOM HEM!!!! Här blommar syrénerna och det doftar bara så gott överallt! Men OK Fijii verkar ju rätt OK också!

Martinin ska vara upphälld, chipsen saltade och såsen ska puttra på spisen... när du kommer!!!
Love you!
Mum