torsdag 13 oktober 2011

En fråga!

...någon som vet hur svårt det är att ta bort en öppen spis/skortsten som på bilderna nedan?  (nej, alltså jag tänker inte göra det själv utan anlita ett företag i så fall, men mäklaren till huset vi ska på auktion för på lördag påstår att det är "jättelätt" och det tror jag inte riktigt på...)

Efter att ha googlat lite så inser jag att det finns ju risk för att tak/golv skadas både på bottenvåning och övervåning då skorstenen (förmodligen) går hela vägen upp till sovrummet ovanför. Så det låter inte så lätt i mina ögon! Kanske Ulf vet?




här på planritningen kan man se att skorstenarna går upp på övervåningen också, och huset är ju så litet så man kan nog verkligen komma att behöva den extra plats som blir om man tar bort de öppna spisarna... (jag vet att det inte ser ut som om de är "riktiga" men det är de!) Om vi slår till så får det nog bli så, plus riva bort mattan och fixa i ordning trägolven som förhoppningsvis finns bevarade under...

Ska dit igen och titta ikväll, ska försöka ta lite bilder på de andra rummen då, kök, badrum och sovrum nr 2, plus på den (ytte-pyttelilla) uteplatsen!

Lite fler bilder på gatan och huset utifrån:

Gatan...

Från andra hållet

Huset utifrån, det är det vita i förgrunden

igen!






Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: