onsdag 11 juli 2012

Vecka 39

Tjockis i 40:de veckan:

(en tjock en smal...en konvex och en konkav!!)

Nu har vi i sista graviditetsveckan, bebisen börjar närma sig "nyfödingstorlek" och är alltså kring 50 cm lång och väger flrmodligen runt 3,5 kg, men allt mellan 2,5 och 4 kg är dock också helt normalt! Jag gissar på att vår bebba inte är en jättebebis då jag fortfarande är rätt "liten" för mina veckor och inte haft det så jobbigt eller känt mig speciellt otymplig, jämfört med hur andra kvinnor verkar ha det sent i graviditeten!


Igår när jag var hos vår obstetriker så sa han att det är ungefär 50% chans att bebisen skall komma innan den 17:de nästa vecka. Och jag börjar känna att det kanske vore skönt om hon ville komma ut snart! 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, nej, knip ihop, jag har satsat på den 24:de, sent på kvällen!
PoK/Gittan

Mrs F sa...

Hahaha! Ja jag hade ju också gissat på att hon skulle komma lite sent, och gärna efter den 24:de för då blir hon ju ett litet lejon!