söndag 15 maj 2011

klättring och modevisning..

Hej allihopa! Nu är det helg igen, idag är det söndag och jag ska på fashion weekend (http://sydney.fashionweekend.com.au/) och Liam ska stanna hemma och plugga. Stackarn! Men är iaf sista inlämningsuppgiften för denna kurs (accounting) i hans masterutbildning, så sedan har han några veckors pluggpaus =)

Igår var vi och klättrade på ett skitcoolt ställe, största inomhusklätterstället i Australien ligger bara 10 minuters bilresa från oss visade det sig! Skitkul var det och idag har jag ont i hela kroppen, nästan. Men jag var duktig! Övervann min höjdrädsla och klättrade hela vägen upp för en 16 meter hög vägg! Flera gånger! Och var bättre än Liam som trillade ned halvvägs upp! Ha! =) Men alltså när man trillar ned så fångas man upp av sin partner som står nedanför och kontrollerar topprepet som man sitter ihopkopplad med via sin klättersele, så man trillar inte hela vägen ned. Fast det fanns väggar utan topprep där man trillade ned på tjocka madrasser, men det kändes lite väl läskigt tyckte jag, så det får vi ta en annan gång.


Det ser högre ut när man tittar ned kan jag säga!!!! För att komma upp till toppen på denna "bana" var man tvungen att först klättra in i grottan och sedan vidare upp, läskigt men kul =)


Liam framför en av de roligaste väggarna där man klättrade som i en "tunnel".


Vi blev lite övermodiga och testade att klättra upp för ett av "överhängen" men då trillade även jag ned! Man måste ha otroligt starka händer för att klara det tror jag.


Såhär snygga är klätterskorna som man får hyra på plats!


Blue Mountains är ett av de bästa ställena för bergsklättring / rock climbing, men det får vi nog också spara till ett senare tillfälle. Verkar otroligt häftigt tycker jag och har alltid velat testa, men Liam är inte så sugen då en av hans vänner dog då de klättrade i Pyrenéerna och föll ned hundratals meter. Efter den historien är jag inte så sugen jag heller faktiskt.

Nu behöver Liam datorn till sitt plugg och ska jag göra mig i ordning för fashion weekend. Undrar vad man ska ha på sig? Känns som om jag bara har träningskläder och noppriga koftor i garderoben numera, men något säger mig att dessa kanske inte passar in på klädkoden för ett sådant event?

Published with Blogger-droid v1.6.8

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tuffingar!
Verkar urkul att klättra, Frida komer nog snart!
Kram från Veronica och Mammi

Anonym sa...

.. Kommer jag dit för att jag tycker att det är kul att klättra? Har redan avundsjukt pratat med sys i telefonen om klättersesionen. Blev ännu mer avundsjuk när jag såg bilderna, såg galet roligt ut!

/Fritte

Anonym sa...

..Lyckades stava fel på sessionen fast jag tänkte till innan jag skrev.. Skickligt!

Anonym sa...

..Ja men skorna är ju klockrena i alla fall - kunde du inte "låna" dem en stund???
I övrigt kanske du kan bli:
"A swedish trendsetter" ???
Hoppas ni hade kul!
Kram, Ma