fredag 6 maj 2011

en liten vovve...

Möt Rinka!
Japp, vi har köpt en liten hund, en vuxen hund så att vi ska slippa ha en valp som går och kissar överallt.


Mo-haha! Gick ni på det? Nä, trodde väl inte det heller =)

Rinka är vår grannes hund som har haft som vana att yla som en ledsen och mycket högljudd varg varje gång hon blir lämnad ensam. Och tyvärr har vår granne haft för vana att inte vara hemma just precis varenda ledig minut som jag haft sedan vi flyttade in här. (Okej, det var en överdrift, men nästan!!) Vilket alltså har inneburit att varje gång jag har satt mig ned för att försöka varva ned eller slappna av så har jag fått lyssna till en ledsen ylandes hund med en oanat kraftfull röstkapacitet. Inte så lätt att slappna av då! Till slut fick jag nog och lade en lapp i grannens brevlåda där jag erbjöd mig att vakta hunden då de inte var hemma. Sedan hörde jag ingenting på ett par veckor och hunden fortsatte yla. Men en vacker dag kom Patricia (grannen) förbi och tackade för erbjudandet och numera har vi egen nyckel till hennes hus och går helt enkelt dit och plockar ut hunden när vi här att hon ylar. Och ibland kommer Patricia förbi och lämnar av henne. Här kommer några bilder:

Lite lik Hugin? Hon är av rasen "Breton" vilket är ett slags fransk spaniel.

Inte så fotogenisk (heter det så?) men väldigt fin ändå och en härlig personlighet och mysigt att få ha hand om en vovve ibland =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag gick på det!
PoK/Gittan

Mrs F sa...

haha, det var värst vad du var lättlurad! då måste jag ju genast komma på några fler saker som jag kan luras med =) hur är vädret hos er? fortfarande kallt eller har det slagit om ännu? pappa sa att det var runt 0 grader härom dagen! kram y

Mrs F sa...

...här är det lite småkyligt, sen fredagskväll nu och vi ska snart gå och lägga oss =)

Anonym sa...

När det gäller dig o husdjur kan man ju tro vad som helst!
PoK/Gittan

Anonym sa...

Åh, vad söt hon var! Förstår att det är mysigt att ha en vovvsing ibland. Gick dock inte på ditt skämt! (Kanske mest för att mammi skvallrat...) haha. Måste ju vara superbra för Patricia också, och inte minst Rinka, som helt uppenbarligen inte ville vara ensam hemma! Puss å kram sys!

Anonym sa...

Åh vilken liten gosing! Härligt att ha en liten "luspudel" hemma på golvet när man vill. Bra med delad vårdnad!
Vädret..... ja shorts och linne hela helgen.... Martini på uteplatsen..... grillning varje kväll.... cykeltur varje morgon... (Äntligen utan vantar!!!)
Har hittat en ny favvoplats på ön - Hallshuk! Ska visa dig/er när ni kommer!
Kram, Ma