onsdag 29 maj 2013

Regnbågs lorikiter

Denna tid på året (höst-vinter) är det mycket fågelliv här och bl.a. kommer regnbågslorikiterna hit, många kommer in i trädgården då vi har många växter här som de gillar. Igår tog jag dessa bilder av ett gäng som satt i Grevillean utanför fönstret på baksidan (den som står brevid den lilla trätrappan).

Först några bilder på Praktrosellan  (Eastern Rosella) som finns här året runt men som är väldigt skygg och därmed väldigt svår att fotografera!

Tittar fram bakom ett av träden på baksidan

Praktrosella i Grevillean bakom limeträdet

Och nu regnbågslorikiterna!








Visst är de väl fantastiskt vackra!!!?? Min favorit tror jag! Jag fick komma rätt nära, obs att dessa bilder är tagna med vanligt objektiv!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka fina fåglar! Jättefina foton! Tänk va' dom skulle passa bra i alla blommande träd här hemma, nu. Eller i min loppis-fyndade vita fågelbur på altanen!
PoK/Gittan

Anonym sa...

Wow vilka bilder! Häftigt att du lyckades komma så nära! kul att du äntligen kunnat uppdatera lite, och ja bildbomb var ordet! :)

puss å kram
/Sys

Anonym sa...

Ja, de är verkligen otroligt vackra! Nästan osannolika!
Toppenfina bilder!
Kram, Ma

virre sa...

Hej,vad heter de växter på bilderna? superfina bilder!