torsdag 11 september 2014

Trötta idag

I natt har Elise sovit hela natten mellan oss, då hon vaknade helt hysterisk sent igårkväll och inte kunde komma till ro inne hos sig, trots att vi försökte med allt vi kunde komma på för att trösta och lugna. Vi har nu lärt oss att vår säng definitivt är för liten för höggravid mamma, pappa och liten ilsk unge som gärna under natten lägger sig på tvären och sparkar med benen och sedan blir fly förbannad för att "något" är i vägen när hon spretar och sparkar med benen!! ...och då skriker ilsket i högan sky och sparkar så hårt hon kan med benen för att få bort detta irriterande objekt som har den dåliga smaken att ligga i vägen, mitt i hennes sparkradie! Vi är inte så utvilade idag, om jag säger så!! Fast Elise är oväntat nog på ett alldeles strålande humör, så hon kanske har sovit gott!? :D



Nedan några bilder från fars dag som här i Australien var i söndags, Elise i sin "dinosaurie" morgonrock (som hon utnämnt den till) och sedan två bilder från ett kafé i Springwood, "double ristretto", där man får rita på väggarna! OCH får dricka babycino=lycka!!


...tro det eller ej men maten på Elise tallrik är en "flower pot scone", Liams favorit! 




3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.... Jag känner igen mig! En liten flicka i sängen... ABSOLUT helst just på tvären! Och arg som en rabiessmittad hund om man lite milt försökte flytta en eller annan liten kroppsdel, så att man själv kunde klamra sig fast i alla fall ytterst på sängkanten!
:)
Puss, ma

Anonym sa...

När jag skrev sängkanten boken det ordet sjömannen... Haha vilken rolig "Ivar"!

Anonym sa...

Googlade på Flower pot scones och hamnade på "världsberömt" kafé i Leura! Låter gott och måste provbaka - gott om krukor har jag iallafall.
PoK/Gittan