fredag 7 januari 2011

Idag kommer Maggie och Tim hit...

...på både middag och övernattning. Tim och Maggie är alltså Liams föräldrar. Så nu ska jag sätta igång och bädda och fixa i ordning, gå och handla m.m... till saken hör att "the pest inspection guy" (ohyrebekämpnings... person? kommer inte på vad det kan heta på svenska!) var här häromdagen för att inspektera vårt lilla "problerm". Dvs att det är kackerlackor typ överallt, inne i huset, på innergården osv. Vad jag och Liam dock inte hade fattat var att han även tänkte passa på att ta kål på de små stackarna när han nu ändå var här och inspekterade. Jag var på jobbet så Liam var ensam här hemma när mannen var här för att inspektera. Så Liam blev alldeles förskräckt och fick typ panik när gubben började gå runt och spruta ut gift typ överallt.

Summan av kardemumman är att det nu ligger DÖDA (stackarna!!!) kackerlackor överallt!!!!!! Igårkväll  efter att jag kom hem från jobbet gick jag runt och sopade upp alla som fanns inomhus, men jag hade tänkt att beordra Liam att ta hand om alla lik som ligger på innergården. P.g.a. att det har varit syndaflodsregn här de senaste dagarna har det dock varit lite svårt så därför tycks det nu olyckligtvis ha fallit på min lott (eftersom jag slutade tidigt idag och Liam kommer hem typ samtidigt som Tim och Maggie kommer) att gå runt därute och samla ihop döingarna. (åh jag tycker så synd om dem!!) Vi som just mot alla odds hade börjat vänja oss vid dem och till och med på nyårsnatten (efter x-antal margaritas och glas med bubbel) kunde festa runt därute som i symbios med alla kackerlackor och andra krälande ting. Liam fick till och med bevittna en kärleksakt mellan två av dem, det var tydligen mycket fascinerande, men tyvärr gick vi andra miste om denna sällsamma upplevelse. Och nu är de som sagt döda hela bunten! Fy vad hemska vi känner oss. Den enda som hade vett nog att visa lite barmhärtighet var Anna Sorby som var här och lånade internet häromdagen, medan jag vände ryggen till de små döende kräken eftersom jag skämdes och tyckte att det hela var ganska äckligt, var hon kvinna nog att istället gå ut och stampa på alla som fortfarande inte var helt döda. Därför har jag nu inte bara hundratals döda, halvblöta (efter allt regn) kackerlackor att samla ihop, utan också några som är utsmetade över stenplattorna och dessa vet jag inte riktigt hur jag ska lyckas skrapa ihop utan att spy rätt ut. Forsättning följer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Av nå'n underlig anledning heter det Anticimex-mannen. Föreslår en bra kvast och svep iväg "liken" in under växtligheten. Blir bra gödning med tiden. Typ kretslopp!

Hoppas Maggie o Tim trivdes ändå, dom är säkert vana vid småkryp - finns väl i Blue Mountains också, tror jag. Småkryp förresten - so what - tänk om det var giftormar och krokodiler.

Här har det snöat igen - nu är det ännu högra snö på altanen. Kan knappt se staketet längre.

PoK/Gittan

Anonym sa...

Haha, du är rolig du sys, det är kackerlackor inte söta hundvalpar. :)

Mrs F sa...

Jag gav det ett helhjärtat försök att försöka sopa undan liken, men det var för äckligt, så Liam fick göra det i rekordfart när han kom hem! Maggie och Tim trivdes ändå, så vi kunde sitta ute och grilla och mysa! Helt otroligt med snön, vackert men jag tycker synd om alla äldre som knappt kan ta sig fram...

Anonym sa...

Fler saneringstips: Har ni inte en trädgårdsslang? Så kan man liksom spola bort dem med lite tryck, så dom far in buskagen. Och där ingår de sen så fint i kretsloppet, precis som Gittan sa! Med slangen som "vapen" får man ju dessutom lite distans till själva känslan av äckel! / Tips från coachen
ma