Jag sköter ju sedan en tid tillbaka den ekonomiska delen i Liams företag, vilket innebär att jag måste hålla koll på alla utgifter och se till att allt stämmer i vårt redovisningssystem. Detta är bland det tråkigaste man kan sysselsätta sig med om någon undrar! Dessutom är Liam inte den bästa på att hålla koll på sina kvitton, vilket inte underlättar situationen. Typ såhär ser det ut när jag sätter mig ned för att jobba ikapp och frågar efter kvittona som behövs för redovisningen...
Published with Blogger-droid v1.6.8
3 kommentarer:
Ha, ha... VAD är detta mot en sopsäck full av papper?!?!?! Eller för all del ett antal kökslådor!?
Vet du vad.... jag känner en ung tjej, som när hon skulle flytta från sin lägenhet (jag säger inte VAR den ligger...) och jag skulle "hjälpa" henne, så fick man KNAPPT ut kökslådorna, för det var liksom STOPP i kanalen!!! Det var FULLPROPPAT med betalda och obetalda fakturor, kvitton, matrecept, biobiljetter, anteckningslappar osv. osv!!!
:-)
Nä men du får försöka upprätta ett SYSTEM åt honom! en bok, en mapp, en liten plastficka eller NÅGOT där han ALLTID kan lägga sina kvitton!
Lycka till!
:-)
Tusen pyssar,
Mamman
Du kan prova med att dra in veckopengen - sånt kan funka!
PoK/Gittan
P.S. Rocky är hos mig idag, för hans husse är i stan och äter lunch.
http://www.google.se/images?q=anne%20geddes&hl=sv&gbv=2&gs_l=hp.1.0.0l9j0i30.2250.8094.0.11063.15.12.2.1.1.0.156.1391.3j9.12.0...0.0.eWhen-cV8RY&sa=X&oi=image_result_group
Var bara tvungen att dela med mig av detta!!! (Australiensiska!)
Kram, Eva
Skicka en kommentar